زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 11:26 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





خوش آمدید . با عضویت در انجمن می توانیدموضوع جدید ارسال کنید و یا به موضوعات کاربران دیگر پاسخ دهید..
تعداد بازدید 163
نویسنده پیام
mehdi آفلاین



ارسال‌ها : 16
عضویت: 17 /10 /1392
محل زندگی: هشترود
تشکر شده : 9
هشترود با سرمایه جاذبه های گردشگری اما بدون گردشگر - بدون استفاده از این نعمت!!!!!

شهرستان هشترود با وجود داشتن جاذبه های طبیعی و باستانی گردشگری از جمله وجود قلعه ضحاک که یکی از جاذبه های منحصر به فرد در نوع خود می باشد و با وجود قدمت تاریخی که نشان دهنده تمدن این سرزمین میباشد و همچنین با وجود مناظر طبیعی زیبا و دل انگیز می تواند یکی از قطبهای گردشگری باشد نمونه دیگر بقعه بایزید بسطامی و غار آقبلاغ و ........

این ها نمونه از جاذبه های گردشگری هشترود هستند که البته ناگفته نماند که بسیاری از روستاهای هشترود نیز به نوبه خود با وجود آثار تاریخی و همچنین جاذبه های طبیعی از جمله چشمه های آب گرم و مناظر طبیعی در نوبه خود بهترین جاهای دیدنی هشترود می باشند .

اما چه فایده !!!!!!! این منابع سرمایه در شهر هشترود شهری که رونق آنچنانی ندارد وروز به روز به طرف بن بست پیش می رود ، باید با عوامل طبیعی و غیر طبیعی از بین بروند و آن وقت هست که افسوس می خوریم به سرمایه ای که داشتیم و ندانستیم چگونه حفظش کنیم و از دست دادیم.!!!!

در آمد بسیاری از کشورها از راه جذب گردشگر و گردشگری است و همین طور درآمد بسیاری از ادارات مهم شهرها (شهرداریها و میراث فرهنگی و گردشگری) نیز از همین راه است .

توسعه و ایجاد امکانات در مناطق گردشگری  و تشکیل ستادهای گرشگری جهت جذب گردشگر و اسکان و شناخت و تبلیغ این آثار و جاذبه ها می تواند درآمد مناسب برای شهرداری هشترود که به قول آقای رشادی : زمین گیر شده است ؛ و همچنین اداره میراث فرهنگی و گردشگری هشترود که یک اداره ناشناخته می باشد که حتی تابلو مناسب ندارد و در ته یک راهرو باریک مستقر می باشد؛و همچنین به طور غیر مستقیم و مستقیم می تواند ایجاد شغل نماید در این وضع بیکاری جوانان ؛ و حتی می تواند بازار ساکن و ساکت هشترود را با وجود گردشگران جان تازه ای بخشد،

چرا مسئولین محترم به فکر این سرمایه گرانقدر نیستند ؟؟؟

چرابرای برای این سرمایه با ارزش امکانات و بودجه ای را تعیین نمی کنند؟

اگر شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری بدهی دارد و زمین گیر شده اند چرا برنامه ای جهت اعطای مجوز به بخش خصوصی با قراردادی مناسب پیاده نمی کنند؟؟ تا هم منبع درآمدی برای خودشان باشد وهم ایجاد شغل نمایند و هم برای هشترود و مردم این شهر منافع و درآمد مناسبی را فراهم آورند.

اگر همینطور دست رو دست بگذاریم و مدام به فکر کشیدن شهر به این و آن طرف که برای افزایش قیمت زمین های افراد فرصت طلب و سود جو  باشیم بدون اینکه زمینهای خالی داخل شهر که بستری برای سگ های ولگرد و آشغالها و ضایعات شده است ، را رونق دهیم؛ این سرمایه باارزش را به مرور زمان از دست خواهیم داد و انوقت هست که دیگر هیچ نداریم که به فکر برنامه ای برای آن باشیم.

اکنون هم که فصل گردشگری و دید و بازدید مناطق مختلف از جمله جاذبه های طبیعی و آثار باستانی در حال فرا رسیدن است و می توان با بستر سازی مناسب و ایجاد امکانات مناسب و ستاد های گردشگری و تبلیغ و جذب گردشگر درآمد مناسبی به دست آورد و آنوقت است که می توان با این درآمد بدهی ها را پرداخت کرد و برای آبادی هشترود سرمایه گذاری کرد و هم به مردم و شهر هشترود رونق بخشید.

امیدواریم به جای ترسیم نقشه گردشگری  روی کاغذ که به مسافران نوروزی که اگر باشند!!!!! توزیع می شود ابتدا امکانات رفاهی و تفریحی-امکانات اسکان - تعیین گروه های راهنما و ..... در این اماکن و مناطق طبیعی فراهم گردد و مسافران و گردشگران نوروزی!!! سردرگم نشوند که بروند و پشت سرشان را هم نگاه نکنند.

ولی با داشتن یک برنامه مناسب و ایجاد ستاد ویژه گردشگری و رسیدگی به مناطق گردشگری و تبلیغ مناسب ؛ می توان سنگ کسب درآمد و رونق هشترود را از راه گردشگری و این سرمایه با ارزش بنا نهاد.

به امید پیاده سازی برنامه ای مدون برای بهره بری تمامی هشترود از این سرمایه با ارزش


دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:34
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | هشترود با سرمایه جاذبه های گردشگری اما بدون گردشگر - بدون استفاده از این نعمت!!!!! | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS