loading...
آنلاین هشترود
مهدی علی پور بازدید : 73 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (2)

توصیه به کسبه هشترود

توصیه به کسبه هشترود

با نزدیک شدن به عید نوروز و سال نو ،تقاضا برای خرید بیشتر شده و این فرصتی خواهد بود برای کسبه هشترود تا به بی رونقی این چندماه اخیر پایان دهند .

اما تنها راه برای نجات از این وضعیت بازار برای همیشه نه فقط این ماه ؛ داشتن صداقت و انصاف است .

متاسفانه برخی از کسبه با گران فروشی، هم به بازار خود لطمه می زنند و هم مردم را از خرید در این شهرستان مایوس می کنند.

کسبه ای هستند که قیمت اجناس و لوازم را نجومی اعلام می کنند که مشتری از خرید آن صرفه نظر می کند فکر می کنند که چون بازار کساد است اگر جنسشان را به قیمت گزافی بفروشند و سودی که از آن به دست می آورند جبران مافات می کند اما نمی دانند که سخت در اشتباهند؛ شما با اعلام قیمت نجومی در طی روز فروشتان کمتر خواهد شد چون مشتریان اکثرا با شنیدن این قیمتها پا پس می کشند و به جز همان یکبار که به مغازه تان آمدند باردیگر نخواهند آمد پس برای همیشه آن مشتری را از دست خواهید داد و همینطور بنا را براین بگذاریم که به یکی از مشتریان آن جنستان را با قیمت بسیار گرانتر از قیمت واقعی فروختید شاید امروز جبران مافات کردید فردا چه خواهید کرد مطمئنا آن مشتری هرگز به مغازه شما پا نخواهد گذاشت . و این مساوی است با بی رونقی و ورشکستگی.

این چگونه بازاری است که یک مغازه جنسی را به یک قیمت می فروشد و مغازه دیگر همان جنس را با همان کیفیت به یک قیمت دیگر می فروشد؟!!!!!

مگر می شود قیمت اجناس را هم مثل کرایه خانه ها و مغازه ها فل البدائه پراند (البته این اتفاق فقط در هشترود رخ می دهد)؟؟؟!!!!!!

این کارها را می کنید که بازار هشترود روز به روز به رکود می رود و در کما به سر می برد و از دید بسیاری از مردم هشترود مبدل شده است به گرانترین شهر کشور ، و مردم در مهمترین فصل خرید و یا در دیگر زمان های عادی برای خرید به شهرهای دیگر می روند !!! تا شما بمانید و جنسها و دیوارهای مغازه تان !!!!! درست است که متاسفانه بازرگانی هیچ نظارتی بر قیمت ها ندارد و روی اجناس هیچ مغازه ای برچسب قیمت محصول وجود ندارد ، ولی انصاف خودتان کجا رفته ، صداقتتان کجا رفته ؟؟؟؟؟!!!!

مغازه دار و یا کسبه ای در کارش موفق است که جنسش را با سود کم بفروشد ؛ با این روش هم مشترییش زیاد می شود و هم فروشش بیشتر خواهد بود ، پس سود واقعی که توام با رضایت خواهد بود را او می برد و آن سودی با برکت خواهد بود ، نه آنکسی که گران می فروشد و در  خیال این است که سود کرده است اما در واقع نه سود کرده است و نه برکتی به همراه خواهد بود !!!

با این اوصاف به کسبه محترم هشترود توصیه می شود اجناس خود را با هر کیفیتی که هست طبق قانون بازار به آن اندازه سود که بازار تعیین کرده است بفروشند تا هم به بازار بی رونق هشترود در این پایان سال جان تازه ای بخشند و باعث تعادل و ثبات بازار شوند و همچنین در این نزدیک به عید امکان خرید برای عموم مخصوصا افراد بی بضائت را فراهم سازند تا هم خدا راضی باشد و هم مردم .

این کار به مرور باعث خواهد شد تا بازار از رکود خارج شده و به سوی رونق حرکت کند و همینطور باعث می شود تا مردم این شهرستان به جای رفتن به شهرهای دیگر برای خرید و ریختن سرمایه و پول خود به جیب غریبه ها ؛ پول و سرمایه خود را در این شهر و برای همشهریان خودشان صرف نمایند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هشترودی در تاریخ 1393/12/10 و 11:31 دقیقه ارسال شده است

من یک شهروند هشترودی هستم و در طول حیات خود هر بار که خرید کردم ، اگر از مغازه ای جنسی را گران خریدم و یا شاهد گران فروشی مغاره ای بودم ، به هیچ وجه از آن مغازه خرید نکردم و نخواهم کرد . این را نه تنها به کسبه هشترودی بلکه دیگر کسبه های سراسر کشور می گویم .
کمترین کاری است که می توانم در قبال آن مغازه دار انجام بدهم .

کسبه باید بدانند که سود کم ، با افزایش مشتری همراه هست و افزایش مشتری یعنی فروش بیشتر . من به شخصه مکانی که ارزان می فروشد را به دیگران نیز معرفی می کنم تا از انجا خرید کنند و مطمئنم دیگران هم چنین عمل می کنند و بالعکس اگر مکانی گران فروشی کرد را نیز بدیگران معرفی می کنم تا مبادا از آنجا خرید کنند .
کسبه عزیز ،مردم را چیز فرض نکنید .
حواس مردم به دخل و خرجش هست ...

این نظر توسط همشهري در تاریخ 1393/12/10 و 9:25 دقیقه ارسال شده است

متاسفانه كسبه هشترود كاري كردند كه اعتماد مردم سلب شده ،وقتي كالايي كه به قيمت 360000تومان در همه جا فروش ميره و كاسب خوش انصاف هشترود اونو550000 تومان ميفروشه،تازه ميفهميم كه اين شكاف بي اعتمادي و بي انصافي چقدره.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی