loading...
آنلاین هشترود
مهدی علی پور بازدید : 220 شنبه 23 اسفند 1393 نظرات (2)

پایان سگ کشی در هشترود

پایان سگ کشی در هشترود

طرح زنده گیری سگ های بلاصاحب توسط شهرداری هشترود اجرا شد
طرح معطل مانده زنده گیری سگ های بلاصاحب پس از سال ها بلاتکلیفی از امروز در شهرداری هشترود به اجرا درآمد.
شهردار هشترود با اعلام این خبر گفت: از این پس شکار سگ های رها شده در محیط شهر هشترود با اسلحه گرم صورت نخواهد گرفت.
عبدیلر افزود: معدوم نمودن سگ های بلاصاحب در سطح شهر گذشته از خطرات و پیامدهای زیست محیطی و بهداشتی از منظر انسانی و شرعی نیز دارای اشکال و ایراد فراوان بوده و از بدو شروع به کار اینجانب در شهرداری هشترود تصمیم جدی برای توقف این شیوه کشتار داشتیم که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده امروز موفق شدیم اولین مرحله زنده گیری سگ های ولگرد و بلاصاحب را اجرا نماییم.
لازم به ذکر است طرح زنده گیری سگ های بلاصاحب با همکاری بخش خصوصی در شهر هشترود اجرا می شود که در گام اول تعداد 30 قلاده سگ شکار شده و جهت نگهداری و مراقبت به پناهگاه پردیس حیوانات تبریز انتقال داده می شود.
پناهگاه پردیس حیوانات تبریز توسط بخش خصوصی و با حمایت خیرین در جاده تبریز - صوفیان راه اندازی شده و با همکاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ضمن جلوگیری از کشتار حیوانات خیابانی نسبت به عقیم سازی آنان اقدام می‌کند.
بر اساس گفته دکتر ژیلا پورایرانی مدیر این پناهگاه: با عقیم سازی حیوانات خیابانی در این مرکز، از تولید مثل صدها حیوان در سطح شهرهای استان جلوگیری خواهد شد.

عکسها در ادامه ...

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سعید در تاریخ 1393/12/25 و 14:10 دقیقه ارسال شده است

حیف شد هرماه مستند زنده سگ کشی رو شبا میدیدیم....

این نظر توسط اشنا در تاریخ 1393/12/24 و 0:42 دقیقه ارسال شده است

با سلام
به عنوان دوستار طبیعت و حیوانات از اقدام انسانی و شایسته شهرداری برای زنده گیری سگهای ولگرد و پایان دادن به کشتار خشن و با گلوله گرم حیوانات زبان بسته، بسیار خوشحال شدم.
این اقدام خوب و قابل تقدیر را که برای اولین بار در شهر ما اجرا می شود به همه دوستاران طبیعت و محیط زیست تبریک می گویم.
به نظرم دو حرکت اخیر شهرداری را که یکی ایجاد کمر بند سبز در محوطه دفن زباله شهر ودیگری عدم کشتار و زنده گیری سگهای ولگرد را در استانه اغاز سال جدید و بهار طبیعت بسیار ستودنی است . امید وارم شما دوستان طبیعت دوست نیز از این حرکت شایسته تقدیر و دفاع کنید . موفق باشید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی